
Avui, dia 20 de desembre de 2018, podreu veure a La1 a les 22:45 aquesta pel·lícula de Steve McQueen. Va guanyar 3 Oscars i va estar nominada a 9.
El film comença mostrant-nos la vida en llibertat de Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor) quan era un conegut violinista que va actuar en les millors festes de la classe alta novaiorquesa i en els millors locals de la ciutat. Una vida tranquil·la que de seguida es veuria pertorbada pel destí. Va ser víctima d’una estafa: els senyors Hamilton (Taran Killam) i Brown (Scoot McNairy) el van contractar per fer de músic en el seu circ a Washington… però el van acabar venent a uns traficants d’esclaus. A partir d’aquí, li van canviar la seva identitat: es va convertir en Plat, el seu nom com a esclau. En aquests dotze anys d’esclavitud, va haver d’aprendre a sobreviure en un ambient hostil. La pel·lícula relata la vida de Solomon a casa dels seus amos vivint en condicions infrahumanes, amos aparentment tan diferents com Ford (Benedict Cumberbatch) i Epps (Michael Fassbender).
Podeu llegir la meva crítica aquí.
Director: Steve McQueen
Guionista: John Ridley
Repartiment: Chiwetel Ejiofor, Michael Fassbender, Lupita Nyong’o, Paul Dano, Paul Giamatti, Benedict Cumberbatch, Sarah Paulson, Brad Pitt, Alfre Woodard, Adepero Oduye, Chris Chalk, Garret Dillahunt, Dwight Henry, Scoot McNairy, Taran Killam, Bill Camp, Michael Kenneth Williams, Ashley Dyke, Quvenzhané Wallis, Rob Steinberg, Bryan Batt