ELLE

Enganyar-se

ellecartell
cartell/imbd.com

El director Paul Verhoeven  adapta al cinema la novel·la “Oh…” de Philippe Dijan. El film explica la història d’una dona, Michèle,  empresària del món dels videojocs. Porta una vida atzarosa: té dos amants,  la seva mare va  amb homes més joves i  el seu fill comença a viure amb una noia dominant i infidel que està embarassada. La seva trajectòria vital està marcada pel fet que el seu pare va ser un assassí en sèrie, que fa temps que és a  la presó. Un dia és violada i es nega a acceptar la seva condició de víctima mentre intenta trobar la manera de venjar-se. Un film que ens parla dels traumes i com, sovint, ens enganyem pensant que els hem superat. Un impactant thriller psicològic, que s’allarga innecessàriament, però que manté la tensió fins al final. Cal destacar  l’extraordinària actuació d’Isabelle Huppert.

Paul Verhoeven és un director holandès conegut per films com RoboCop (1987), Desafío total (Total Recall) (1990) o  Instinto Básico (Basic Instinct) (1992). Ara porta al cinema la novel·la de Philippe Dijan, “Oh…” Cal explicar que l’acció inicialment s’havia de rodar a Chicago, però totes les grans actrius americanes amb qui va contactar l’equip de la pel·lícula es van negar a acceptar el paper de la protagonista. El cineasta ha explicat que es va sentir atret per “l’enorme importància dels  personatges secundaris. Em va agradar la manera com la narració contrastava l’alegria de les trobades de Nadal amb la realitat aspra de la violació“. Un fet que es nota durant la pel·lícula amb personatges secundaris  potents i on tots tenen una personalitat molt marcada.

El film explica la vida de Michèle LeBlanc, una empresària del món dels videojocs. Una dona amb una vida complicada: té dos amants (el seu veí banquer, Patrick (Laurent Laffite)  i Robert (Christian Berkel), l’home de la seva millor amiga i companya de feina  Anna (Anne Consingny)); la seva mare Irène (Judith Magre)  té parelles més joves;  el seu fill Vincent (Jonas Bloquet) surt amb la dominant i luxuriosa Josie (Alice Isaaz) i el seu pare va ser un assassí en sèrie que està a la presó. Un dia  és assaltada i violada. No truca  a la policia i reacciona sense voler acceptar la seva condició de  víctima mentre prepara un maquiavèl·lic pla de venjança.

La fotografia de Stéphane Fontaine ens transporta al món obscur, obsessiu i depriment de la protagonista. Un món que, a més a més, acaba, en algunes escenes, coincidint perfectament amb el del videojoc que la seva empresa està dissenyant.

La banda sonora d’Anne Dudley contribueix, decisivament, a mantenir la tensió durant la pel·lícula. També  acompanya molt bé els moments de comèdia que apareixen al mig del drama.

Isabelle Huppert demostra el bon moment professional en què està en una magistral interpretació com a Michèle.  Laurant Laffite està un gran nivell com a Patrik, el veí de Michèle. En canvi, Jonas Bloquet com a Vincent fa una actuació massa plana.

El director ha explicat en una entrevista el comportament de la protagonista: Ella es nega a ser una víctima i crec que té molt a veure amb el que va succeir en el passat, és clar. Aquesta és la meva interpretació“.  Una interpretació, però que cal assenyalar que en tot moment deixa en mans de l’espectador. En conclusió, un bon thriller psicològic amb grans dosis de sexe i violència, al qual només se li pot objectar que s’allarga innecessàriament i que resulta reforçat per la magnífica interpretació d’Isabelle Huppert.

Un pensament a “ELLE

  1. Retroenllaç: ….ELLE (2016) | citizenjoel

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.