Poltergeist

Poltergeist 2015

cartell/www.foxmovies.com
cartell/foxmovies.com

Gil Kenan dirigeix el remake del clàssic de 1982 de Tobe Hooper, que va ser   escrit i produït  per Steven Spielberg, entre d’altres. El film comença quan la família Bowen, amb el pare a l’atur i  la mare sent una  escriptora amb crisi creativa i dues filles i un fill, van a viure en una casa als suburbis de la  ciutat on resideixen. La casa antiga, però tecnològicament intel·ligent, on es traslladen resultarà ser víctima d’una maledicció. Unes estranyes forces que l’habiten segrestaran la nena petita. El film sap construir una narrativa in crescendo que t’imbueix del seu ambient tenebrós, tot i que en alguns punts, les escenes sustentades amb la tecnologia de la casa són massa fàcils.

Gil Kenan és un  guionista i director anglès que ha realitzat dues pel·lícules: Monster House (2006) i City of Ember: A la recerca de la llum  (City of Ember) (2008). Ara s’atreveix a dirigir el remake de la històrica pel·lícula Poltergeist (1982)Tant la nova com la vella han comptat amb la participació de Steven Spielberg en el guió.

Els Bowen viuen una situació econòmica precària després que el pare, Eric (Sam Rockwell), hagi estat acomiadat de la seva feina. A més a més, la mare, Amy (Rosamarie DeWitt) és una escriptora que pateix una crisi creativa. Per això, decideixen traslladar-se a viure als suburbis de la ciutat en una casa antiga que necessita reformes. De seguida, la petita Madison (Kennedi Clements) captarà la presència d’uns ens estranys a l’habitatge. Els misteris continuaran fins que una  força desconeguda segresta Madison.

Els efectes especials amb 3D són una de les notes destacades del film i saben trobar el punt just d’espectacularitat. Cal destacar el bon joc entre les diferents pantalles (de mòbil, d’ordinador, de televisió, entre d’altres) que ofereix el film. Ho fa sense arribar a carregar a l’espectador.

Un inexpressiu Sam Rockwell, com a pare, no mostra cap mena d’inquietud davant dels fets ocorreguts. Rosamaire DeWiit és més creïble en el seu paper de mare desesperada per recuperar la seva filla. Kennedi Clements, tot i ser la més jove del repartiment, aconsegueix donar veracitat al seu relat. Kyle Carlett i Saxon Sharbino demostren una gran maduresa interpretativa com a germans de la nena protagonista. Jared Harris acaba fent del seu personatge una excel·lent caricatura dels presentadors de televisió de programes especialitzats en fenòmens paranormals.

El director Gil Kenan ha parlat en una entrevista sobre el fet de realitzar un remake del clàssic de 1982 i com va reaccionar quan va llegir el guió:” La pel·lícula original era una mirada a la família americana del 1982 i una de les coses que em va cridar l’atenció d’aquest guió era que feia el mateix amb la família moderna del 2015. Com a fanàtic del cinema, una altra cosa que volia explorar era ‘l’altre costat’. Sempre vaig sentir que aquest aspecte s’havia quedat sense explorar. De fet, és una de les raons per les quals volia fer aquesta pel·lícula.” Un “altre costat” que queda ben palès  en aquest film només amb el pla d’un armari que s’obre i es tanca; sense necessitat d’omplir-lo d’imatges. A més a més, realment la pel·lícula s’adapta a la situació sociològica del 2015.  Tot i això, té un aspecte totalment innecessari i forçat: voler fer que els objectes intel·ligents de la casa on viuen els protagonistes es converteixin en un element més del terror.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.