Tierra prometida (Promised Land)

Una harmònica terra promesa

Tierra prometida/ collider.com
cartell/ collider.com

Aquest film de Gus Van Sant ens parla del complex món dels interessos de les grans empreses de gas natural. Es fixa sobretot en la pràctica del fracking, una tècnica per possibilitar o augmentar l’extracció del gas del subsòl. Tot en una pel·lícula harmònica que ens porta a qüestionar-nos la societat actual.

Aquest film de Gus Van Sant, sobre el fracking i el poder de les multinacionals, està escrit i produït pels dos actors protagonistes, Matt Damon i John Krasinski. De fet, segons Matt Damon ha confessat fa poc, és més una pel·lícula sobre interrogants que sobre respostes.

La història ens transporta a un poble rural de Pennsilvània, on Steve Budler (Matt Damon) i Sue Thomason (Frances McDormand), executius d’una multinacional de gas natural, intenten convèncer a la població dels avantatges del fracking. Però es trobaran amb diversos obstacles. El més fort que hauran de superar és l’oposició veïnal encapçalada per Frank Yates (Hal Holbrook) que, inesperadament, comptarà amb l’ajuda d’una entitat ecologista representada per Dustin Noble (John Krasinski).

Una pel·lícula que, en alguns moments, té un ritme massa lent. En canvi, la música de Danny Elfman serveix d’excel·lent fil conductor de la història.

Matt Damon té una actuació molt destacable en el paper de comercial de la companyia de gas natural, Steve Butler. Per altra banda, la seva companya de feina, Sue, és interpretada per una molt poc convincent Frances McDormand.  La contraposició es personifica amb un fantàstic John Krasinski en el paper de l’ecologista convençut, Dustin Noble. Però, si hi ha una interpretació excepcional, és la del veterà Hal Halbrook com el cap de l’oposició veïnal, Frank Yates.

Un film de Gus Van Sant que aconsegueix fer-nos reflexionar sobre el capitalisme i sobre la seva forma de sobreviure al llarg del temps. De fet, segons el director ha explicitat en una entrevista que aquesta pel·lícula pretén obrir un debat sobre el fenomen del fracking i els seus efectes. La pel·lícula, massa irregular, acaba sent també un retrat dels pobles perduts de l’Amèrica més profunda.

Advertisement

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.